dimarts, 5 d’octubre del 2010

El Vuja de, de les marques

Humberto Schwab, filòsof , físic, i gran creatiu, afirma que l’ésser humà és empàtic per naturalesa, hi estic d’acord.

A part però de ser empàtic, també és un ésser social, viu en societat i col·labora i coopera en societat. On ens porta aquest fet?Als nous mecanismes de cooperació entre empreses. El Cobranding, Comàrqueting o Brand Partnership, tot i que es pronuncia en anglès i tot lo anglosaxó sona bé, son conceptes bastant antics; les empreses fa temps que col·laboren entre elles.

Normalment s’associa aquestes col·laboracions a grans empreses per assolir grans i noves quotes de mercat, però no té perquè sé així, les formes de col·laboració son moltes i molt diferents. Un exemple ben proper és la col·laboració de la casa Scalextric amb diferents artistes gironins, supervisat per la Gestora Cultural Bonart. Tot i que les finalitats eren benèfiques, es tracta també d’una forma de col·laboració entre dos sectors diferents... el món de l’art i el món de la joguina.

Però, la pregunta és, qui diu que son diferents i qui marca la línia de diferencia?

La essència del co màrqueting és aquest punt de creativitat que confereix noves formes, noves funcions, a elements ja existents i atenua les anomenades “diferències” de sector.

Els antropòlegs en diuen Vuja de; al igual que el Deja vu és repetir una vivència ja succeïda, el Vuja de, significa viure una situació com a nova tot i haver-la viscut múltiples vegades.

Encara que hàgim conduit cotxes d’Scalextric múltiples vegades per aquelles curves inesgotables, el fet de poder conduir una obra d’art sobre una pista d’Scalextric confereix una visió nova a una realitat molt coneguda.

En una època on el client demana experiències noves i les empreses reclamen nous espais en el mercat, no creieu que és un bon moment per fer córrer el Vuja de de les marques?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada