El moment actual, ens el podem imaginar com un petit vaixell en un mar revolt , amb onades imprevisibles, vents que ens arrosseguen i boira que ens dificulta la visió del que hi ha més enllà.
Com a empresa, definir una estratègia a mig termini, per fer front a aquest entorn turbulent i incert, pot ser una de les decisions més encertades, ja que l’estratègia a mig termini .
Primer parlem de l’estratègia perquè, què és una estratègia?
Com a concepte genèric, la estratègia és l’art de coordinar les accions i maniobrar per tal d’aconseguir una finalitat.
I diem que és un art i no una ciència, primera perquè al igual que un artista, l’estratègia es forma i es poleix a partir de l’experiència, l’estudi i l’observació però també, tenint o adquirint unes habilitats concretes i una destresa estratègica, així com un element molt popularitzat últimament; una creativitat absoluta.
En segon lloc no és ciència, perquè a diferència d’aquesta no es pot crear una estratègia amb una fórmula exacta per arribar a un resultat concret.
La estratègia és fruit del treball constant i de la seva constant adequació a les circumstàncies. Al igual que si em trobo amb un iceberg en mig de l’oceà, tot i que la brúixola indiqui que l’he de travessar, adaptaré les coordenades per evitar topar-hi, amb una estratègia de mercat igual.
Per això, ja no parlem d’estratègia a llarg termini, aquest oceà ha canviat els temps, i les velocitats han augmentat, per tan, nosaltres també hem d’adaptar les nostres eines, i com a estreteges que som tots , ja sigui voluntàriament o per força, hem de treballar per crear una brúixola moderna que ens guií i ens doni pautes per no topar ni enfonsar el nostre vaixell.
Ja tens la teva brúixola a punt?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada